tisdag 3 november 2009

gammalt och nytt jobb

igår var Ebba och jag i Rottne och hälsade på mitt jobb. Jag tog farväl av barn. personal och byggnader. De har gjort Lyckan jättefint och barnen som jag en gång har varit med att skola in har blivit så stora. Personalen växer de också, två utav dem var gravida nu. Under mina två år på Lyckan var vi 4st som fick barn. Det är något magiskt med det stället!
Jag har fått jobb på Östra lugnets förskola/skola och ska börja jobba där v51.ska bli jättekul och spännande. Hade velat vara mammaledig över jul också men men.. så nu måste jag ta vara på de sista veckorna.. idag har vi varit och fikat med de andra tre grannmammorna som har nästan lika gamla barn som Ebba!

Ebba ska börja på förskola i mars och som det såg ut igår kommer det inte bli några problem. jag fick springa efter henne då hon bara försvann iväg med de andra barnen hela tiden eller hittade någon rolig leksak. tre pojkar satt och ritade, då satte sig Ebba på en stol brevid och tog en penna att rita med hon också. men bäst av allt var ändå dockskåpet!

1 kommentar:

Erika sa...

Hej! Vad roligt att du hade fått jobb ute på Östra lugnet nu! Vem vet Alfred kanske kommer gå där sen :) Jonna skulle ju börja jobba där nästa år med ju. Härligt! :) Kram kram