söndag 2 januari 2011

nyår 2010-2011
















oj bilderna kom i fel orning, vi började iallafall med korvgrillning och pulkaåkning. Våra kära barn var dock inte alls sugna på pulkaåkning i den väldigt djupa snön på Johan och Ulles baksida!
När micke och sandra kom bastade vi sen var det dax för nyårsmaten! menyn var champinjonsoppa med vitlöksbröd, oxfile med potatisgratäng och rödvinssås och sist pannacotta!mycket gott! Vi hade även paketleken men johan och jag gjorde ingen stor insats...
Ebba lyckades skrämma oss ordentligt då hon satte en godisbit i halsen. Vi dunkade i ryggen ett flertal gånger utan resultat tillslut vände vi upp och ner på henne i ren panik. då kom godisbiten ut och även en hel del kräk. ush var rädda vi blev och vad många tankar man hinner få på de sekunderna. nu mår hon bra endast lite hosta och inget mer godis på länge.
Gott nytt år allihop!!
förrästen alla kanske inte vet att jag har slutat på mitt jobb på Östra Lugnet och ska nu den 4jan börja jobba i Ingelstad. ska bli roligt och spännnde, jag har ju inte jobbat på så många olika förskolor sen jag pluggade klart!
P.S vi glömde helt att ta kort på julafton, blir tyvärr inga bilder i albumet på denna julen...

1 kommentar:

Linda och Agnes sa...

Fy vad otäckt med godisbiten! Det är min mardröm! Äntligen lite uppdaterat på bloggen! Känn dig inte stressad...inte alls :)